Binnengluren

afbeelding van carolines
Caroline Somers

Wegen.

Zwaar of licht. Klein of groot, ... 

Orden volgens gewicht.

Hoe werkt een weegschaal?

Tijdens dit leuke hoekenwerk zoeken we het allemaal uit! 

afbeelding van laura
Laura Naesens

Klasdoorbrekend en actief werken? Zelfs dat lukt 3A en 3B tijdens het zelfstandig werk! Nemen jullie mee een kijkje?

Op vrijdag organiseren wij in het 3de leerjaar zoveel mogelijk 'zelfstandig werk'. Deze keer stonden er twee 'moetjes' en heel wat 'magjes' gepland, waaruit de leerlingen konden kiezen. Ze kiezen waarmee ze beginnen, hoelang ze aan iets werken en welke magjes ze uitvoeren. In 3A ging bijvoorbeeld wiskunde door rond het vermenigvuldigen van getallen met tientallen en honderdtallen. Wat deden ze dat goed! Er werd actief gelopen en ze zochten per twee de juiste kaartjes bij elkaar. Ons zelfstandig werk was een écht succes!

afbeelding van carinef
Carine Frans

Ons griezelfeest

Het was vandaag een leuke spannende griezelige dag !

Al onze vrienden en juffen waren eng verkleed. 

Juf Annelies en juf Carine speelden een schimmenspel en nadien mochten we samen een kijkje nemen in het griezelbos.

We zagen pompoenen, spoken, spinnen, heksen, monsters,...

Brrrrr Boeoeoe

afbeelding van laura
Laura Naesens

Een maand vol vriendschap en samenwerken met elkaar, dat is nog natuurlijk nog lang niet klaar!

Doorheen de maand oktober namen de kinderen van 3A deel aan een heleboel activiteiten: 

  • Spellen op toffe manieren zoals 'dobbelen maar!'
  • Duolezen: elk om de beurt 1 minuut voorlezen aan elkaar
  • Gezellig eten met de hele klas
  • De 'extra sportdag' die helemaal geweldig was: gigantische springkastelen, overal trampolines én heuse klimmuren.
  • Onze stratenpoets met enkele extra helpende handen, waarvoor dank!
  • Zelfstandig werken, waarbij de leerlingen per 2 extra hard oefenden op de getallen tot... Ja hoor: 1000!!!
afbeelding van sophiea
Sophie Adriaensen

Herfstgeluiden maken en lezen

Al onze vondsten maken een ander geluid. Luister eens... lang, kort, zacht, luid, ...

Kan je het geluid ook nadoen met je mond of stem?

  • Blaadjes: ritselen
  • Kastanje: vallen
  • Eikels: rollen
  • Takken: tikken

Hoe zouden we deze klank kunnen schrijven?

Daarna lezen we wat voor geluid we moeten maken, door de tekenprent af te lezen.

Nadien gaan onze kleuters zelf aan de slag om een geluidenstrook te tekenen en uit te proberen. Hiervan hebben we een filmpje hieronder, veel kijkplezier!